Οι υπεύθυνοι προσλήψεων αγαπούν πολύ να αναφέρουν σε κάθε ευκαιρία ότι μπορούν να απορρίψουν ένα βιογραφικό, αφού το κοιτάξουν για μερικά δευτερόλεπτα και έναν υποψήφιο μετά από δύο λεπτά. Για να φτάσετε στο δεύτερο στάδιο -και να έχετε ελπίδες- θα πρέπει πρώτα να έχετε αριστεύσει στο πρώτο αποφεύγοντας τα πιο συνηθισμένα λάθη.
Διαπράξτε κάτι από τα παρακάτω και δεν θα σας ειδοποιήσει κανείς για συνέντευξη.
Ορθογραφικά και συντακτικά λάθη
Αυτό δεν χρειάζεται ανάλυση. Απλώς απαγορεύονται. Ειδικά όταν κάπου στο cover letter γράφετε ότι δίνετε «προσοχή στη λεπτομέρεια». Ο αρμόδιος ακόμα γελάει.
Όταν δεν επικεντρώνεστε στη συγκεκριμένη θέση
Δεν υπάρχει βιογραφικό one-size-fits-all. Για κάθε δεδομένη θέση, τα προσόντα και η προϋπηρεσία σας θα πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα. Αν η συνέντευξη είναι σε startup δεν γράφετε πως όνειρό σας είναι να δουλέψετε σε πολυεθνική. Αν η δουλειά απαιτεί συγγραφή κειμένων μην βάλετε φάτσα-κάρτα το πτυχίο στα μαθηματικά.
Όταν γράφετε γενικότητες
Δεν γράφουμε «βοήθησα σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων», αλλά «πέτυχα 25% αύξηση των πωλήσεων μαζί με την ομάδα μου». Επίσης, άλλο να γράψετε «γνώσεις Excel» και άλλο «άριστη χρήση των pivot tables και των conditional formulas».
Όταν η διεύθυνση κατοικίας σας είναι σε άλλη πόλη
Σε κανέναν δεν αρέσει να σκέφτεται ότι μένετε 50 χλμ μακριά και σε περίπτωση που σας προσλάβει θα αργείτε επειδή πότε θα πέφτετε σε κίνηση και πότε θα χάνετε τη συγκοινωνία. Αν πράγματι στοχεύετε σε μια θέση σε άλλη πόλη, μην αναφέρετε καθόλου διεύθυνση ή βάλτε ενός φίλου. Αν σας θέλουν θα σας βρουν στο κινητό.
Μην γράφετε μυθιστόρημα
Το βιογραφικό είναι αποτελεσματικό όταν είναι σύντομο, σαφές, χρονολογημένο κ.λπ. Αφήγηση τύπου «αφού τελείωσα το πανεπιστήμιο, και μετά από πολλή σκέψη, αποφάσισα να βελτιώσω τις ικανότητές μου ως…» δεν θα διαβαστεί ποτέ. Πώς να διαβαστεί από τον κάλαθο των αχρήστων;
Δεν χρειάζονται όλες οι δουλειές σας
Αν είστε προγραμματιστής κανείς δεν θέλει να μάθει ότι κρατήσατε περίπτερο. Αν είστε διαφημιστής δεν έχει καμία σημασία ότι δουλέψατε σε εργοστάσιο. Κρατήστε τις δουλειές εκείνες που έχουν σχέση με τη θέση που διεκδικείτε και αναφέρετε τις άλλες συνοπτικά ή καθόλου.
Όταν αγνοείτε την προσωπικότητά σας
Στο χώρο εργασίας έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους, συνεπώς είναι καλό να γνωρίζει ο άλλος τα χόμπι και τα ταλέντα σας. Αν είστε πρωταθλητής στο Trivial Pursuit μπορείτε να το συμπεριλάβετε, θα εκληφθεί ως ένδειξη ευφυίας (ή και κομπασμού αν είστε άτυχοι).
Όταν τυπώνετε σε Times New Roman
Η αισθητική παίζει μεγάλο ρόλο. Καθώς το μάτι του υπεύθυνου «σκανάρει» το βιογραφικό πρέπει να πέφτει στη σημαντική πληροφορία η οποία δεν πρέπει να χάνεται επειδή ξεχάσατε τη στοίχιση και τα bullets, επειδή έχετε διπλά space ή άσχετες παραγράφους. Αλλά το χειρότερο δεν είναι αυτό. Το χειρότερο είναι όταν χρησιμοποιείτε Times New Roman. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων τα θεωρούν εξίσου τραγικά με τα Comic Sans. Και όλοι ξέρετε πόσο χάλια είναι τα Comic Sans. Επιλέξτε μια sans-serif γραμματοσειρά όπως η Helvetica.
O βαθμός του πτυχίου
Με την εξαίρεση να πρόκειται για την πρώτη σας δουλειά ή πρακτική, κανείς δεν δίνει δεκάρα με πόσο βγάλατε το πανεπιστήμιο. Αν είστε στην αγορά εργασίας για περισσότερο από 3-4 χρόνια μπορείτε να τον παραλείψετε εντελώς.
Όταν το βιογραφικό μοιάζει με ζωγραφικό πίνακα
Γραφικά, δημιουργικές πινελιές, χρώματα κ.λπ. δεν έχουν καμία θέση στο βιογραφικό σας, ακόμα και αν η δουλειά σας είναι γραφίστας. Ή μάλλον, ειδικά αν είστε γραφίστας. Οι καλοί γραφίστες έχουν αισθητική και ποτέ δεν θα έκαναν στο βιογραφικό τους τόσο κακό.
Όταν δεν λινκάρετε πουθενά
Αν έχετε προσωπική σελίδα στο LinkedIn φυσικά και θα το αναφέρετε. Αν έχετε online portfolio, ένα blog ή κάτι άλλο που σχετίζεται με τη θέση που κυνηγάτε -και που δεν θα σας φέρει σε δύσκολη θέση, πάντα- πρέπει να το συμπεριλάβετε.
Όταν υπερτονίζετε τα κατορθώματά σας
Στις μέρες μας σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να διασταυρωθεί online. Σιγουρευτείτε πως όσα γράφετε είναι αληθή. Αλλά ακόμα και αν είναι, δεν χρειάζεται να αναφέρεστε σε αυτά με αλαζονεία και έπαρση. Βιογραφικό γράφετε, όχι έπος.
Όταν δεν χρησιμοποιείτε action verbs
Αν γράφετε στα αγγλικά, μια φράση που στα ελληνικά είναι σωστή ίσως εδώ δεν είναι πια. Π.χ. μην ξεκινάτε φράσεις με το «Responsible for..». Καλύτερα είναι ρήματα όπως «Resolved», «Organized», «Led» κ.λπ.
Όταν «θάβετε» την πραγματικά σχετική πληροφορία
Ανάλογα με τη θέση που διεκδικείτε, τονίστε και τα αντίστοιχα επιτεύγματα. Αν η σχετική σας εμπειρία είναι δύο εταιρείες πίσω, δεν χρειάζεται να ακολουθήσετε αυστηρή χρονολογική σειρά.
Όταν γράφετε σε τρίτο πρόσωπο
Μπορείτε αναφερόμενος στον εαυτό σας να γράψετε κάτι σαν «Είναι απόφοιτος του LSE και έχει εργαστεί σε σημαντικές θέσεις…», και μετά να παρακολουθήσετε τον υπεύθυνο να γελάει μέχρι δακρύων. Α, όχι, δεν θα τον δείτε. Δεν θα σας καλέσει ποτέ.
Μην «κολλάτε» σε έναν τίτλο
Σημασία σε μια θέση έχει το αντικείμενο της εργασίας και η φύση των καθηκόντων, όχι τόσο ο τίτλος. Αν ήσασταν υπεύθυνος λογισμικού, αλλά στην πραγματικότητα διενεργούσατε πωλήσεις, επικεντρώστε στα καθήκοντα όταν περιγράφετε την εμπειρία σας.
Originally posted 2015-10-07 19:05:10.
GIPHY App Key not set. Please check settings