Είναι ένα καθημερινό φαινόμενο και ένα θέμα που καίει όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Και με τις απόψεις και τα επιχειρήματα εκατέρωθεν να διίστανται. Ο λόγος φυσικά για την διήθηση των μοτοσυκλετών την κίνηση δηλαδή των δικύκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Τα βασικά και νόμιμα για την Ελλάδα δεδομένα είναι ότι η διήθηση των μοτοσυκλετών στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται βάσει ΚΟΚ (Άρθρο 16 παρ.3), υπάρχει πρόστιμο κατά την παράβασή του καθώς και υπαιτιότητα/συνυπαιτιότητα του αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος.
Φυσικά και η χρήση των δίκυκλων είναι μια λύση που στην ταλαιπωρία των οδηγών εξαιτίας της κίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ενώ πέρα από την δική τους ευκολία και το να τους δίνει πλεονέκτημα ευελιξίας και καθημερινής ευκολίας εάν το σκεφτούμε στην γενικότερη εικόνα βοηθάει και τους υπόλοιπους καθώς βρίσκονται λιγότερα ΙΧ στους δρόμους τις ώρες αιχμής ενώ και η διέλευσή τους ανάμεσα στα αυτοκίνητα εξοικονομεί κάποιο χώρο. Καθώς αποτρέπουν την επιμήκυνση των ουρών, άρα τη δημιουργία ακόμα μεγαλύτερων καθυστερήσεων.
Παρόλα αυτά, είναι μια κατάσταση όπου η εφαρμογή της είναι κάτι σαν άγραφος νόμος μεταξύ αυτοκινητιστών και μοτοσυκλετιστών, ο οποίος έχει τους πιστούς υποστηρικτές του αλλά και τους φανατικούς εχθρούς του. Αλλά φυσικά αυτό δεν γίνεται πάντα με τον πιο ασφαλή τρόπο και δεν είναι λίγοι οι υπόλοιποι οδηγοί που διαμαρτύρονται για μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά που μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.
Σε κάθε περίπτωση έχουν γίνει πλήθος συζητήσεων ενώ και στο παρελθόν έχουν υπάρξει δημοσιεύματα και συζητήσεις πως εξετάζεται η νομιμοποίηση της διήθησης προς το παρόν όμως το νομικό πλαίσιο είναι ξεκάθαρο και βάσει ΚΟΚ απαγορεύεται.
Αναλυτικά τι αναφέρει ο ΚΟΚ
Άρθρο 16 «Θέση επί της οδού»
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην παράγραφο 3 του άρθρου 16, «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».
Ένας δικυκλιστής, λοιπόν, που κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν οδηγεί στο μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ ενδέχεται να παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, μάλιστα, προβλέπει και διοικητικό πρόστιμο που ανέρχεται σε 80 ευρώ.
Σε περίπτωση, μάλιστα, που προκληθεί ένα τροχαίο ατύχημα υπαίτιος είναι ο οδηγός του δίκυκλου, όπως αποδεικνύεται και από απόφαση του Αρείου Πάγου το 2017.
Τα πλεονεκτήματα που καταγράφηκαν στις χώρες που επιτρέπεται
Ας στρέψουμε τη προσοχή μας σε μεγαλύτερες χώρες από τη δική μας, όπου η διήθηση επιτρέπεται. Σε χώρες όπως η Γαλλία (δοκιμαστικά για δεύτερη φορά μέχρι το 2024), η Αυστραλία, καθώς και μερικές πολιτείες των Η.Π.Α. όπως η Καλιφόρνια και το Όρεγκον έχει παρατηρηθεί πως:
– τα ατυχήματα που οφείλονται στη διήθηση είναι μόλις το 0,4%!!
– η διήθηση ευθύνεται για τη μείωση των ρύπων κατά 6%!
– η νόμιμη διήθηση των μοτοσυκλετών έχει μειώσει κατά πολύ το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις μεγαλουπόλεις που την εφαρμόζουν (κατά ένα χιλιόμετρο λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση ανά σηματοδότη).
Επίσης, κατά την εξέταση του θέματος και νομοθέτησης στην Καλιφόρνια, αποδείχθηκε ότι κάθε 8 μοτοσυκλέτες που προσπερνούν ένα αυτοκίνητο, αυτό γλιτώνει έναν ερυθρό σηματοδότη. Οπότε, με τον αριθμό των μοτοσυκλετών που έχουμε στην Αθήνα και με βοηθό τη νόμιμη διήθηση, μειώνεται κατά πολύ και ο αριθμός των ερυθρών σηματοδοτών που θα περιμένουν τα αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί το ενδιαφέρον της Γαλλίας στην εκμάθηση των υποψήφιων αναβατών στη διήθηση, μετά το πέρας της δεύτερης δοκιμαστικής της περιόδου που ισχύει μέχρι το 2024. Αν αναγνωριστεί και νομιμοποιηθεί πλήρως, η διήθηση στη Γαλλία θα διδάσκεται στους υποψήφιους αναβάτες έτσι ώστε να αναγνωρίζουν τους κινδύνους της εκάστοτε διήθησης, να εφαρμόζουν τις αποστάσεις ασφαλείας, να προσαρμόζουν της ταχύτητα τους ανάλογα με την ταχύτητα των οχημάτων αλλά και των ορίων ταχύτητας.
Στα «μαχαίρια» οι Έλληνες οδηγοί με τον Κ.Ο.Κ.
Originally posted 2023-08-28 21:35:24.
GIPHY App Key not set. Please check settings