in

Φλωρέττα: Η μηχανή που άφησε εποχή στην Ελλάδα του 1960

Ποια ήταν η πασίγνωστη «φλορέτα» που ακούγεται σε κάθε συζήτηση σχετικά με ιστορικές μοτοσυκλέτες; Γνωρίστε την και μάθετε γιατί ήταν τόσο πετυχημένη!

Αν τυχόν βρεθείτε σε μία συνάντηση μοτοσυκλετών, ειδικά αν στην παρέα υπάρχουν και αναβάτες παλαιότερης γενιάς, δεν υπάρχει περίπτωση να μην ακουστεί έστω και μια φορά, η λέξη «φλορέτα». Ποια είναι λοιπόν η μηχανή αυτή; Πρόκειται για την Kreidler Florett, μια γερμανική μοτοσυκλέτα η οποία υπήρξε από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες σε όλη την Ευρώπη τις δεκαετίες του 50 και του 60. Ποια λοιπόν είναι η ιστορία της Florett και γιατί πέτυχε τόσο;

Σχεδιασμένη για τις απαιτήσεις της εποχής
Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η ανάγκη για φθηνά μεταφορικά μέσα ήταν αυξημένη. Τα αυτοκίνητα ήταν μια πολυτέλεια για λίγους και οι περισσότεροι θα στρέφονταν στο δίκυκλο, το οποίο έπρεπε να είναι αξιόπιστο και φθηνό. Η Γερμανία είχε την τεχνογνωσία καθώς ήδη ήταν μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες στη Q- μοτοσυκλέτα, ενώ η κατασκευαστική της αριστεία ουδέποτε επιδεχόταν αμφισβήτησης. Έτσι, το 1949 ο Alfred Kreidler, γιος του βιομήχανου Anton Kreidler, αποφάσισε ότι οι επιχειρήσεις του πατέρα του χρειάζονταν και άλλο προσανατολισμό, πέρα από την κατασκευή ηλεκτρικών και τηλεγραφικών καλωδίων.

Ακούγοντας την ανάγκη του κόσμου, ο Alfred επιμελήθηκε την κατασκευή μιας δίχρονης μοτοσυκλέτας 50 κυβικών. Λεγόταν Κ50, απέδιδε 2,2 ίππους και παρουσιάστηκε το 1951, εκκινώντας τον θρύλο της Kreidler.

Η «φλορέτα» και η απόλυτη επιτυχία
Η πρώτη Florett έκανε την εμφάνισή της το 1957, με τον κωδικό Κ 54. Έφερε δίχρονο κινητήρα φυσικά στα 50 κυβικά, με απόδοση 3,6 ίππων στην πρώτη γενιά του και περιλάμβανε ακόμα και πετάλια, καθιστώντας την μοτοποδήλατο και όχι μοτοσυκλέτα.

Στην πορεία, η μικρή φλορέτα απέκτησε μέχρι και 6.2 ίππους ισχύος και το 1967 παρουσιάστηκε και το σημαντικά εξελιγμένο μοντέλο Florett RS. Κάτι μοναδικό που είχε η Florett για την εποχή, ξεπερνώντας όλους τους ανταγωνιστές της, ήταν το μοντέρνου τύπου κιβώτιο ταχυτήτων με φουρκέτες και κόμπλερ, μια διάταξη που χρησιμοποιείται και σήμερα σε κάποιες μοτοσυκλέτες. Χάρη στον κυβισμό της, η Florett μπορούσε να εξαιρεθεί από την φορολόγηση και να οδηγηθεί από αναβάτες ηλικίας ακόμη και 16 ετών. Η επιτυχία της ήταν πραγματικά… άνευ προηγουμένου: Το 1959, η μία στις 3 Q, μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσε στην Γερμανία ήταν Kreidler.

Φυσικά, ο έξυπνος επιχειρηματίας δεν είχε ιδέα πως μερικά χρόνια αργότερα θα δημιουργούσε ένα εξαιρετικό “κατασκεύασμα” που άφησε ιστορία : Θα ήταν η μηχανή Florett-Kreidler, ή αλλιώς γνωστή στην Ελλάδα ως “φλωρέττα”, μια μοτοσυκλέτα που αποτέλεσε ένα “φαινόμενο” στους Ευρωπαϊκούς δρόμους μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο το 1960 η 1 στις 3 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσαν στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους να είναι “φλωρέττες”!

What do you think?

Written by admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Ο μικρός Γιαννάκης… τσάκισε την Στεφανίδου: «Δεν μπορώ να πάω στον δεύτερο όροφο, δεν έχω κάποιον να με ανεβάσει»

Σκλαβενίτης: Η φτωχή οικογένεια που ξεκίνησε από το 0, πήγε κόντρα στις πολυεθνικές και κατέκτησε την κορυφή